Tuesday, May 29, 2012

Tengku Mahkota Johor Bidas Nizar Jamaluddin



alt

KUALA LUMPUR, 29 Mei 2012 - Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Idris ibni Sultan Ibrahim Ismail membidas sikap tidak berhati-hati ahli Parlimen Bukit Gantang, Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin yang mempersoalkan tindakan Sultan Johor membeli nombor plet kenderaan WWW 1 yang didakwa beliau telah menggunakan duit rakyat.

Sebelum itu, dalam laman twitter, Nizar mempersoalkan pembelian nombor plet tersebut dengan harga RM520,000 sebagai pembaziran besar.

Dalam laman twitter itu juga, beliau mendakwa wang sebanyak RM520,000 itu sepatutnya boleh digunakan untuk membantu rakyat miskin di Johor mahupun membina lagi 20 rumah Program Pembangunan Rakyat Termiskin (PPRT).
alt

Tunku Ismail Idris, melalui laman twitternya, menjelaskan pembelian nombor plet berkenaan tidak menggunakan wang rakyat seperti yang didakwa ahli Parlimen Bukit Gantang itu.

Baginda yang nyata kecewa turut meminta agar bekas Menteri Besar Perak itu membuat penyelidikan terlebih dahulu sebelum membuat sebarang kenyataan yang disifatkan sebagai mempunyai elemen fitnah dan tidak benar.

Sebelum itu, Tuanku Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar telah berjaya memperolehi nombor plet kenderaan WWW 1 melalui bidaan tender tertinggi sebanyak RM520,000.

Bidaan baginda mengatasi 9,999 orang lain.Ini termasuk Yang Dipertuan Agong yang memperolehi nombor plat WWW 5. Hasil tender berkenaan dipaparkan dalam lamanb web Jabatan Pengangkutan Jalan

No comments: